2012. április 28., szombat

Házi müzli szelet




Hozzávalók kb. 10 müzliszelethez:
- 8 dkg zabpehely (lehet más pehely vagy pehelymix is)
- 2 dkg puffasztott tönkölybúza (vagy el is lehet hagyni, helyette mehet 10 dkg pehely)
- 5 dkg aszalt és/vagy liofilizált gyümölcs (nálam most aszalt meggy és eperszeletek, illetve lio áfonya)
- 3 dkg pirított, durvára aprított mogyoró (lehet dió, mandula is)
- 2 dkg szezámmag
- 14 dkg méz

- bevonáshoz tetszőleges csoki



Az aszalt és liofilizált gyümölcsöket, ha kell, apróra vágom. A szezámmagot zsiradék nélkül enyhén megpirítom, majd az összes gyümölcsöt, magvat, pelyhet egy tálban összekeverem.
A mézet megmelegítem, majd beleöntöm a többi hozzávalót, és kb. 4-5 percig kavargatva a tűzhelyen hagyom, hogy a mézet beigyák. Végül sütőpapírral bélelt tálba terítem a masszát kb. másfél centi vastagon, és jól összetömörítem-nyomom vizes kézzel. Egy éjszakára hűtőbe teszem.
Másnap éles késsel szeletekre vágom. Én csak a szeletek alját csokiztam: egy részükettemperált étcsokival, egy részüket temperált fehér csokival, de maradt néhány pucér példány is.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése